La publicitat és una forma creativa d'anunciar un producte a un target determinat (o segment de població concret) per tal de millorar el posicionament i la imatge que en tenen els consumidors, captar nous clients, fidelitzar els antics, etc.
Els objectius són molt complexes, cada marca ha d'estudiar la millor manera de comunicar un cert aspecte a un determinat segment. El QUÈ? s'ha de comunicar és molt important, però el COM? i l'ON? també.
Degut a la saturació d'impactes publicitaris que rebem cada dia (es calcula que només en publicitat televisiva captem uns 100 anuncis diaris, dels quals no en recordem ni 4) han sorgit, en els últims anys, agències que s'especialitzen en pensar maneres creatives de publicitar els seus clients. És publicitat no convencional o el que també s'anomena Below the line, que busca arribar al públic per vies no massives. El concepte below the line inclou molts mitjans que ara ja són comuns per nosaltres com els mailings, publicitat viral per internet, sms ...
La indústria que primer va experimentar amb aquest tipus de publicitat va ser la cinematogràfica. The creative partnership és una agència que s'ha especialitzat en buscar nous medis on anunciar estrenes de cine.
En aquest anunci veiem com s'anuncia l'estrena de la pel·lícula The Core, que narra el viatge al centre de la terra, i situen aquesta imatge en una entrada del túnel del metro de Londres, anunciant la "Próxima parada: El nucli..."
Els objectius són molt complexes, cada marca ha d'estudiar la millor manera de comunicar un cert aspecte a un determinat segment. El QUÈ? s'ha de comunicar és molt important, però el COM? i l'ON? també.
Degut a la saturació d'impactes publicitaris que rebem cada dia (es calcula que només en publicitat televisiva captem uns 100 anuncis diaris, dels quals no en recordem ni 4) han sorgit, en els últims anys, agències que s'especialitzen en pensar maneres creatives de publicitar els seus clients. És publicitat no convencional o el que també s'anomena Below the line, que busca arribar al públic per vies no massives. El concepte below the line inclou molts mitjans que ara ja són comuns per nosaltres com els mailings, publicitat viral per internet, sms ...
Algunes campanyes publicitàries opten per les maneres menys comunes dins la categoria de no-convencional. Aquestes, moltes vegades són pensades per ser aplicades en un lloc molt concret i adaptades a l'entorn, és a dir, un anunci que comunica un concepte en un context determinat, normalment no funciona tret d'aquest context.
La indústria que primer va experimentar amb aquest tipus de publicitat va ser la cinematogràfica. The creative partnership és una agència que s'ha especialitzat en buscar nous medis on anunciar estrenes de cine.
En aquest anunci veiem com s'anuncia l'estrena de la pel·lícula The Core, que narra el viatge al centre de la terra, i situen aquesta imatge en una entrada del túnel del metro de Londres, anunciant la "Próxima parada: El nucli..."
La col·lecció d'imatges sorprenents on es confonen publicitat i entorn, expressat normalment amb un toc d'humor i alta dosi de creativitat (i normalment de pressupost) és molt extensa. Aquí he penjat algunes imatges que he trobat.
Prevenció d'accidents de trànsit
Publicitat d'un gimnàs dins els vagons del metro
National Geographic
1 comentari:
ja que hem de rebre tants impactes publicitaris cada dia que siguin d'aquest tipus i així almenys ens divertim! n'hi ha que són tant curiosos i alhora simples... que em fan ràbia perquè no se m'han acudit a mi! ;)
Publica un comentari a l'entrada