dimecres, 18 de juny del 2008

Naming


Moltes vegades el més difícil de decidir en el disseny d'un producte és el nom. Semblaria el més senzill, però hi ha estudis especialitzats en això on es valoren molts criteris per arribar al nom més idoni per cada producte o empresa.

Tot i això, moltes vegades es posen noms desafortunats i que es troben amb sorpreses quan s'intenten exportar a altres països.

Els japonesos són uns experts en aquest tema, ja han presenat el Nissan Moco (eslògan: “El moco lo puedes guardar en cualquier sitio”) , el Mazda Laputa “Laputa ha mejorado su seguridad y ampliado su interior” i el Mitsubishi Pajero que als països hispanoparlants es va vendre com a Montero. Altres noms poc adequats han estat el Volkswagen Jetta, Chevrolet Borrego, Chevy Nova, i en el top3: el Ford Nika, Polo GT Sedan , Lamborghini Reventón.

1 comentari:

Neus ha dit...

JAJAJ què boníssims els noms!!